Saturday, June 16, 2012

Penjajahan Tak Bermaruah

TRAGEDI NAKBAH:

15 Mei 1948: Bendera Union Jack diturunkan di Pallestine dan digantikan dengan bendera The Star of David.

Negara haram Israel diisytiharkan oleh Perdana Menterinya yang pertama David Ben Gurion

Tragedi kemanusiaan terburuk abad lalu yang direstui oleh masyarakat antarabangsa. 


Tragedi ini bukan sahaja dirancang oleh pertubuhan Zionis antarabangsa bahkan mendapat kelulusan rasmi dari kuasa-kuasa Barat dan penaja kepada PBB iaitu British dan Amerika Syarikat. 

Tragedi Nakbah menyaksikan 800,000 rakyat Palestin diusir dari rumah-rumah dan tanah air mereka dan duduk di khemah-khemah pelarian sehingga hari ini


Allah...

Pengistiharan negara haram Israel pada tahun 1948 telah membuka laluan kepada penaklukan seluruh bumi Palestin pada tahun 1967

Pada tahun tersebut Baitul Maqdis timur di mana terletaknya Masjid al Aqsa, Tebing Barat dan Semenanjung Gaza diduduki oleh Israel.



Masjid Al-Aqsa terus dikepung dan dikuasai oleh Yahudi Zionis sehingga ke hari ini. 

Mereka telah melakukan pelbagai rancangan jahat untuk meruntuhkan masjid tersebut termasuklah dengan peristiwa pembakaran masjid pada 21 Ogos 1969 dan meletakkan bahan letupan di bawah binaan masjid. 

Di samping itu mereka juga menggali terowong di bawah masjid serta mendirikan kuil (synagogue) sementara di bawah permukaan masjid.

Seandainya kita tidak dapat memberi apa-apa sumbangan terhadap kemerdekaan Pallestine, sekurang-kurangnya kita masih mampu untuk mendoakan buat seluruh umat Islam di sana. 

Penjajahan ini perlu dijadikan iktibar bagi rakyat Malaysia kerana tiada yang milik kita..

Moga Allah memelihara setiap derap langkah kita dalam perjuangan memartabatkan Islam.

Amin Ya Rabb~


No comments:

Post a Comment